Създаване на Блог, който да влияе на клиентите ви! (2019)

създаване на блог Markethink
⏰ Време за прочит: 12 минути

 Блог – Какво представлява и защо е необходим?

В маркетинг средите има един изключително популярен израз, който гласи:

Съдържанието е крал” (Content is King)

Така е, и ще бъде за още много време.

В настоящата дигитална среда, създаването на съдържание е неизменна част от маркетинговите стратегии на големите компании.

Без съмнение, той трябва да бъде част и от вашата стратегия.

Но преди всичко – Какво е блог?

Накратко, това е тип уебсайт, фокусиран главно над създаването на съдържание, познато още като блог постове или публикации.

Диференцират се различни видове блогове – информационни, новинарски, персонални и т.н.

Общо взето, може да започнете блог на всякаква тема.

Обикновено, блогърите (създателите на блога) говорят в първо лице, като комуникират директно с читателите си. Повечето блогове имат и секция с коментари, където често се получва дискусия по вече представената тема.

Директната връзка с читателя е едно от основните предимства при създаване на блог. Тази връзка, позволява да споделите идея с хора, които мислят като вас. Освен всичко, това е най-лесният начин да изградите доверие и лоялност в последователите си.

Ето защо, все повече бизнеси се обръщат към контент маркетинга и в частност създаването на блог.

Чрез него, те могат лесно да комуникират и да влияят на потенциалните си клиенти.

А това е безценно!

Каква е разликата между персонален и бизнес блог?

Преди да скочим в дълбокото, е важно да направим това уточнение.

Има разлики между създаване на персонален блог и такъв, който ще обслужва бизнес интересите ви.

Нека първо започнем с приликите.

Персоналният блог, означава да имате свое собствено място в интернет, където да изразявате себе си, преживяванията и мислите си, предпочитанията и хобитата си.

Общо казано, да споделяте персонални истории от всекидневието си.

Поддръжката на бизнес блог следва същите принципи – да имате място в интернет, където да се представите като компания, да покажете, че всъщност зад бизнеса ви стоят хора, и да се ангажирате с последователи си.

И при двата типа, трябва да имате изчистена идея за това какво желаете да споделите. Макар че при бизнес блога се нуждаете от по-солидна структура и тук основната концепция се припокрива.

Друга основна прилика е нуждата да мислите за последователите си, докато пишете. Изграждането на персона, може да ви помогне да разберете какво би било интересно на последователите ви и как да го поднесете.

Цялостната концепция за създаване на блог е да имате по-персонален допир до хората. Без значение дали говорим за бизнес или персонален блог, личността на писателя винаги излиза на повърхността.

Тук малката разлика е, че докато при персоналният може да споделяте лични мисли и чувства, при бизнес блога комуникацията се характеризира с някои норми.

Друга обща характеристика е нуждата да се ангажирате с последователите. Без значение от типа блог, статиите не трябва да бъда монолози.

Точно обратното, трябва да окуражавате читателите си да коментират и да споделят техните виждания. Това не само ще създаде дискусия, но може да бъде източник на нови идеи, около които да създадете съдържание.

Добре де, но какви са разликите?

След приликите, е време за малко разлики.

разлика между личен и бизнес блог Markethink

В повечето случаи, аудиторията на бизнес блога е по-специализирана, понеже той е свързан с определена ниша. Заради това, читателите имат познания и по-трудно биха се впечатлили от написаното.

При персоналния блог, един ден може да пише за котенца, друг за диети. Имате тази свобода.

Бизнес блога изисква последователност и фокус. Освен това, при него е значително по-трудно да задържите интереса на читателите. Необходимо е да представяте съдържание, което да дава стойност, реални съвети и примери, без да изглежда като реклама на определен продукт.

В крайна сметка, много често читателите ви идват при вас с даден проблем и очакват решение.

Ако планирате да имате бизнес блог, то ще се наложи да обогатите знанията си свързани със SEO, call-to-action бутони, методи за генериране на лийдове, ангажираност, ROI и т.н

Със сигурност материята тук изисква задълбочено разглеждане, и ние ще се постараем да ви представим подходяща статия съвсем скоро!

При персоналния блог, всичко изброено не е задължително, а само препоръчително. Както вече споменахме, най-характерното е свободата, която имате при писане и избор на темите.

Какво e нужно, за да започна блог?

След като разгледахме приликите и разликите при видовете блогове, е добре да си зададем още един въпрос. Какво е необходимо за създаване на блог?

Страст!

Толкова е просто! Общоприето е твърдението, че за създаване на блог ви е необходим опит като писател.  Това не е точно така.

Без значение дали искате бизнес или персонален блог, ако нямате желание да пишете, сте обречени на провал. Затова, страстта към избраната от вас тема е  основоположник на успеха ви.

Разбира се, публикациите свързани с вашата компания, трябва да изглеждат професионално, с необходимите знания и терминология. Просто трябва да предадете знанията си така, че те да са достъпни и разбираеми за последователите ви!

Избор на платформа при създаване на Блог

За да бъдем максимално полезни, ще ви представим топ 5 на блог платформите с техните плюсове и минуси.

Така, ще може да вземете осведомено решение при избор на подходящата за вас система.

       1.       WordPress.org

WordPress.org несъмнено е най-полулярната система ползвана при създаване на блог. Стартирала през 2003, в момента компанията поддържа повече от 30% от всички страници в света (включително и нашата).

Тя представлява свободно пусната платформа, която позволява да направите блог в рамките на няколко минути.

Плюсове:

  •      Контрол над всеки аспект от страницата ви.
  •      Възможност за разрастване на блога с бонуси като форум, онлайн магазин, платен абонамент. Това прави тази платформа една от най-подходящите за монетизация
  •      Огромно количество безплатни теми. Така, може да създадете страница, която да се откроява пред останалите
  •      Повече от 54,000 безплатни плъгини
  •       SEO-friendly. За разлика от други системи, тук много лесно може да следите и настройвате всичко необходимо за On-Page SEO Оптимизация

 

Минуси:

  •      За да ръководите сайта, е необходимо да преминете през обучителен период
  •      Сами ще трябва да се грижите за сигурността на блога ви

 

       2.       Constant Contact Website Builder

Constant Contact Website Builder е невероятна платформа, с която да създадете безплатен блог, бизнес уебсайт или дори онлайн магазин за броени минути.

Плюсове:

  •      Не се нуждате от технически познания
  •      Лесна и бърза настройка, благодарение хостинг услуги предлагани от компанията
  •       Безплатен план, който позволява да създадете дори онлайн магазин, преди да        платите
  •       Безплатен домейн и SSL сертификат в платените планове

Минуси:

  •       Липса на достатъчно плъгини, както при WordPress
  •       Недосатъчна съвместимост с външни платформи
  •       Миграцията от Constant Contact website builder към друга платформа е труден

 

      3.       WordPress.com

WordPress.com е блог система предлагана от Automattic, компанията създадена от съ-основателя на WordPress.org, Мат Мюленвег.

На практика, тази платформа е подходяща за хора, които желаят по-опростен вариант.

Плюсове:

  •      Няма нужда от допълнителна настройка
  •       Лесна за употреба и ръководене
  •      Напълно безплатна

Минуси:

  •     Лимитирани опции при създаване на страницата
  •      Невъзможност за пускане на реклами
  •     Не притежавате блога, а просто акаунт в системата.

 

       4.       Blogger

Blogger е безплатна услуга за блогове от Google. Прелага бърз и лесен начин да създадете блог, ако не нямате технически познания.

Плюсове:

  •  ·   Лесна за употреба и ръководене
  •     Напълно безплатна
  •     Ползва защитните механизми на Google

Минуси:

  • Блог апликацията, не може да бъде добавена към някоя от другите платформи
  • Лимитирани инструменти и липса на възможност за добавяне на нови, при развитие на блога
  • Лимитирани възможности за дизайн
  • Рядко обновяване на системата

 

       5.       Wix

Wix е още една популярна платформа за играждане на сайтове. Тя е подходяща за малки бизнеси. Може лесно да добавите блог, като инсталирате Wix Blogg апликацията.

Плюсове:

  •       Може да персонализирате страницата си с множество шаблони
  •       Не се изискват умения в програмирането
  •        Инсталацията е бърза и лесна

Минуси:

  •      Безплатна версия е лимитирана и показва Wix реклами
  •      Външните плъгини са лимитирани
  •       Веднъж щом изберете тема, не можете да я промените
  •       Блог апликацията, не може да бъде добавена към някоя от другите платформи

 

Това са само част от платформите, които може да използвате при създаване на блог. Всичко зависи от вашите лични предпочитания.

Откровено казано, ние предлагаме WordPress.org  като най-популярна и лесна за боравене.

Създаване на контент маркетинг стратегия за Блог

За да е успешена страницата ви е необходимо да изработите контент маркетинг стратегия, която да следвате от самото начало.

За да ви спестим малко време, ние сме ви подговили план, който със сигурност ще ви е от полза.

Трябва да разделите съдържанието си на 3 основни групи постове.

Първата 1/3 са така наречените Responce блог постове – кратки публикации, които отговарят на специфичен въпрос. Около 1300 – 1400 думи.

Те са с ниска конкуренция и ще се класират най-бързо в Google, като ще дадът необходимата тяга за стартиране на вашия блог.

Приемете ги като загряващата обиколка във Формула 1, в която пилотите изпипват всички технически системи и загравят гумите на болидите си.

Това е целта.

Да „загреете гумите“ на вашия блог.

Този тип публикации се характеризират и с минимално количество трафик и малко вътрешни линкове. 

Идеята е просто да стартирате процеса на писане и да добиете необходимата увереност, която да ви съпровожда в предстоящите по-тежки задачи.

Пример за Responce блог постове:



Както е видно, тук е направено търсене „Колко години живеят котките„, при което първи резултат е точен отговор на запитването и може да се характеризира като Response пост.

Следва етап на създаване на по-задълбочено или основно съдържание.

То също представлява 1/3 от вашата контент маркетинг стратегия.

Дължината тук е малко над 2000 думи и ще се наложи да се кокурирате с други компании или хора, които имат сходни интереси и вече са писали по дадената тема.

Необходимо е да направите проучване и да създадете публикация, която да дава повече добавена стойност за търсещите, от тези на конкурентите ви.

Как процедираме ние?

За да напишем по-качествено съдържание от вече публикуваното, използваме техниката “10x”.

Тя представлява анализ на десетте топ-конкурента от първа страница на Google с всички техни плюсове и минуси.

Например:

Добавени ли са заглавие и подзаглавия?
Оптимизирана ли е статията?
Лесно ли се чете публикацията?
Спазени ли са всички необходими фактори за
SEO оптимизация
Колко ново е съдържанието?
Има ли снимки или видео?

Въпросите тук са много, и отговаряйки на тях, лесно ще разберете какво е необходимо за да създадете по-добро блог съдържание.

Пример:

 Тук създадохме статия, която покрива основните причини една Facebook реклама да не конвертира.

Публикацията е детайлна, и дава отговор не на един, а на много въпроси.

Последната 1/3 от вашия контент маркетинг микс е така нареченото основно съдържание.

В процеса на проучване на евентуалните теми за блога ви, ще се натъкнете на ключови думи и фрази, за които търсенето е огромно.

Следователно, класиране на първа страница би ви донесло огромно количество свеж трафик.

Тук трябва да се потрудите и да създадете източник на информация, който покрива всичко необходимо по темата и бил изключително полезен на потенциалните ви клиенти и читатели.

Пример:

В процеса на писане на статията ни свързана с SEO Оптимизация, ние прегледахме огромно количество публикации. Някои от конкурентите ни, бяха създали изключително детайлни статии, с които трудно да се преборим за първа страница в Google.

Това разбира се, не ни спря. Напротив!

След задълбочен анализ създадохме съдържание, което според нас би било от най-голяма полза за търсещите, без да има за цел да им продава. Събрахме най-важните точки свързани с темата и направихме визуални изображения, които да спомогнат за по-лесното възприемане на материала.

Резултатът?

За 40 дни се изкачихме до първа страница.

Разгледайте статията, за да добиете представа какво трябва да представлява основното съдържание, а ако имате нужда от помощ, просто ни потърсете.

Не забравяйте…

Техническото създаване на блог не е нещо сложно. По-важно е как ще подходите със съдържанието в него и посланията, които искате да комуникирате с читателите си.

Винаги споделяйте само най-доброто от себе си и така лесно ще изградите доверие в потенциалните си последователи или клиенти.

Давайте стойност и ще получите стойност. Това е!