Що е то Маркетинг в реално време? (Примери)

Преди година, на събитието ни за Facebook и Instagram за начинаещи, дадохме чудесен пример за маркетинг в реално време, който бързо превзе интернет и стана сензация.
Напиши „ЕСЕ“ и спечели къща и „почвам да бегам бате“, бяха два примера, които показаха как брандовете могат да правят маркетинг в реално време и да привличат аудитория!
Последните месеци, в процеса на подготовка за новото ни събитие, с лека тъга преминавахме през частта за маркетинга в реално време, просто защото нямаше нищо достатъчно добро, което да дадем за пример.
До последната седмица!
„Каракачанов била торбичка“ се превърна в една от най-търсените фрази, като много от все още неразбралите търсеха информация за вълната от колажи заляла интернет пространството.
В следващите редове ще разгледаме в детайли понятието „маркетинг в реално време“ и ползите му за създаването на brand awareness.
Какво е Маркетинг в реално време?
Маркетингова стратегия, фокусирана върху реални актуални събития, чиято цел е да свърже потребителите с продуктите или услугите, от които се нуждаят в настоящия момент.
Защо тази стратегия е успешна?
С постоянните иновации в социалните медии и други комуникационни технологии, маркетингът в реално време е по-ефективен от всякога. Благодарение на Facebook, Twitter, Instagram и другите популярни социални сайтове, бизнесите могат лесно да събират актуална информация за целевите си аудитории.
Само за минути, те могат да преобразуват тази информация в маркетингово съобщение, което да бъде споделено.
И понеже всички искат да са част от последните трендове, стратегически структурираните реклами, които отразяват текущо събитие, правят продукта или услугата по-привлекателна за аудиторията.
Поради психологията на днешните потребители и желанието им за моментално удовлетворение, доброто маркетингово съобщение, базирано на актуално събитие, дава чудесен резултат.
Как да правим маркетинг в реално време?
- Бъдете в крак с времето
Всичко в социалните мрежи се случва с изключителна скорост и е важно да следите новостите. Колкото по-бързо реагирате, толкова по-голямо предимство можете да спечелите пред конкурентите си.
Все пак, закъснеете ли, няма да говорим за маркетинг в реално време.
- Бъдете оригинални
Освен времето, това да сте оригинални също е основоположно за успешна кампания. Забавна шега, повторена прекалено много пъти спира да бъде забавна.
Следете какви са трендовете и опитайте да измислите нещо оригинално, което да кореспондира както с продуктите и услугите ви, така и с появилата се текуща ситуация.
- Планирайте дейности в реално време
Това да реагирате на възникналите ситуации и трендове не означава, че не може да планирате част от активностите си.
Премиерната дата на филм като Междузвездни войни e ясна с месеци напред, така че лесно може да планирате кампания, която бързо да стане вирусна.
- Бъдете постоянни
Като всяко нещо, маркетингът в реално време изисква да бъдете постоянни. Съобщение, което е свързано с темата, но не кореспондира с мисия на бранда, може да бъде погрешно разбрано и да се провали.
Не забравяйте да се фокусирате не само върху количеството, но и върху качеството.
- Не преувеличавайте
За да проработи кампанията ви е необходимо да не бъдете прекално груби или арогантни. Спазвайте нормите и опитайте да сте забавни и оригинални, без да обидите някого.
Няколко примера за маркетинг в реално време
След петте полезни съвета, за които и сами бихте се досетили, е време и за малко реални примери за имплементацията им.
През 2013 г. спирането на електричеството на едно от най-гледаните спортни събития в САЩ – Super Bowl, провокира и страхотнa реакция от Орео.
“Все още може да топите в тъмното“
Добър тайминг, оригинално изображение и копи, без преувеличаване и в хармония с продукта. Един наистина добър пример за маркетинг в реално време.
В първите минути публикацията бе споделена повече от 13 хиляди пъти.
Проблемите на Iphone 6 с огъването предизвикаха истинска вълна от емоции в интернет. KitKat веднага се качиха на гребена:
“Ние не се огъваме, ние се чупим“
Резултатът?
Повече от 28 хиляди споделния в Twitter и изключително много позитивни отзиви и сигнали от аудиторията.
И като сме започнали с вкусотии, ето един пример от Snickers.
Тези от нас, които следят футбол, знаят за проблемите с хапането на футболиста Луис Суарес. Футболистът на Барселона и национал на Уругвай охапа колегата си Джорджо Киелини, а от Snickers бяха светкавични:
“Хей,Суарес. Следващия път, когато си гладен, просто си грабни Snickers“
Покрай победите на Григор Димитров в края на 2017, Philips излязоха с интересна идея:
“Някои машини мачкат, други гладят
“
И след като вече споменахме, че част от маркетинга в реално време може да бъде планирана, ето пример илюстриращ това.
На националния ден на жената през 2018, веригата McDonald’s се ребрандира в чест на всички дами. Популярното лого на компанията бе обърнато наобратно, наподобявайки английската буква „W”.
Колегите от SocialFreaks, също са един чудесен пример за компания, използваща активно маркетинга в реално време:
Като за финал
Какво ще бъде следващото голямо събитие?
Няма как да знаем.
Това, което може да направите, е да сте готови, информирани и заредени с идеи. Така ще успеете да използвате маркетинга в реално време и ще се убедите в резултатите от него.