Най-добрите Контент Маркетинг практики (2019)

0
⏰ Време за прочит: 21 минути

Какво е контент маркетинг?

Ако се интересувате от дигиталните новости, то със сигурност сте се убедили в силата, която контент маркетингa притежава в наши дни. Качественото съдържание е в състояние да утрои печалбите ви, стига да бъде използвано правилно.

В следващите редове, ще ви предоставим информация, която да ви е от огромна полза при изграждане на вашата контент маркетинг стратегия!

Използвайки я, вие ще превърнете създаваните от вас статии или постове, в качествени пърченца от пъзела, необходими за играждане на убийствена връзка с клиентите ви.

Нека преди да си поговорим какво всъщност е контент маркетинг, да хвърлим поглед над тази графика:

Както е видно, оценката, която B2B маркетолозите дават на контент маркетинг стратегията, провеждана от компаниите им е изключително висока.

Това изследване на Content Marketing Institute, нагледно показва, огромното влияние, което този способ има и ще има през следващите години.

Добре де, но какво всъщност е контент маркетинг?

Буквалният превод е следния:

„Контент маркетинг представлява стратегически маркетингов подход, фокусиран върху създаването и разпространението на стойностно, релевантно и постоянно съдържание, чиято цел е привличане и задържане на ясно дефинирана аудитория, която в крайна сметка да доведе до печеливши действия за компанията ви.“

Това, което всъщност трябва да знаете е че, вместо да натрапвате продуктите или услугите си на клиентите ви, вие трябва да им предоставяте наистина полезно съдържание, с което да спомогнете за решаването на даден проблем.

Но как да създавам такова съдържание?

Нека не губим повече време и да се насочим директно към нашите съвети, за това как да създадете контент маркетинг стратегия, която да увеличи влиянието на бранда Ви и следователно да донесе повече печалби!

Не продавайте, информирайте!

Доброто съдържание има за цел да бъде информативно, образователно, забавно и най-вече, полезно за решаването на даден проблем или казус.

Понякога, в бързината при създаването на блог публикации, статии, доклади, електронни книги, видеоклипове и инфографики, губим поглед върху това, каква стойност могат да предоставят на своята аудитория всички тези материали.

контент маркетинг подходи

 

Правилният подход изисква концентрация върху аудиторията, при която първо идентифицирате  перфектните ви клиенти, след което създавате съдържание подходящо за тях.  Така, ще достигнете до значително по-голям брой потенциални клиенти, и следователно ще реализирате повече печалби.

Говорете на таргетирани групи

Важно правило, което да ни помогне за по-доброто качество на контент съдържанието е да говорим на специфично таргетирани групи.

Такива, на които нашата статия може да помогне най-много. За целта, е необходим анализ на това какво иска аудиторията и каква информация да и предоставим.

Как се постига това?

За съжаление, процесът не е толкова прост, колкото може би изглежда.

Трябва да успеете да напаснете вашето съдържение така, че то да е в хармония със Customer Journey.

Какво представлява Customer Journey всъщност?

Както по всяка вероятност се досетихте, това е целия път, който клиентът преминава от първоначалната среща с вашия бранд, до момента, в който сделката е затворена.

А и след това…

От голямо значение е последната стъпка от Customer Journey, при която вие трябва да се погрижите за качествена поддръжка, клиентско обслужване и евентуални отстъпки за този клиент, при последващи нови поръчки.

Да задържите клиент, е също толкова важно, колкото да привлечете нов. Не го забравяйте!

Понеже тази материя изисква повече внимание, ние ще я разнищим из основи в отделна детайлна статия.

Оптимизирайте съдържанието за търсачките

Висококачественото съдъражение, върви ръка за ръка с SEO оптмизацията. Всеки един качествен контент маркетинг трябва да бъде правилно оптимизиран, за да бъде лесно намерен в Google, Bing и останалите търсачки.

Ето защо:

Ако, решаването на даден проблем, както и стойностната информация са в основата на къщата на вашия контент маркетинг, то оптмизиацята му са стените, които правят тази къща устойчива.

Ето няколко базови стъпки за Post Optimization, без които съдържанието ви не може:

  • Заглавие включващо ключова дума (която да се намира възможно най-вляво) и да не е с повече от 75 символа.

Пример:

Да речем, че ключовата ви фраза е „как да си направим сайт“. Ето и първите 5 резултата, които ни излизат в Google.

Разбира се, изключваме резултатите, за които е пусната реклама и се фокусираме върху резултатът под номер 5.  Както е видно, ключовата ни фраза е възможно най-вляво, което допринася за доброто класиране на сайта.

  • Подзаглавия: Така наречените H2-H3, също са от огромно значение за оптимизацията на вашия контент маркетинг. При тях, отново трябва да се придържаме към използване на ключовата дума, както и да изберем производни ключови словосъчетания, които биха ни излезли при търсене в Google и да ги добавим като подзаглавия.
Какво точно имаме предвид?

Да си представим, че пишем статия или блог пост за Владимир Путин.  Ключовата ни дума естествено ще е името на руския Президент.

След натискане на интервал, виждаме други фрази, които са най-често търсени от потребителите. Така, при детайлна статия за Путин, можем да използваме всеки 1 от тези резултати, като подзаглавие (H2).

  • URL: За допълнително подобряване на класирането е добре да поставите URL, който да е максимално близък до ключовата ви фраза. За съжаление, при изписване на кирилица, URL се поврежда и не е възприет правилно от търсачките, затова препоръчваме да се придържате към латиница.

 

  • Meta Description: Тук вие казвате на Google, за какво точно е вашето съдържание. Важно е да направите възможно най-изчерпателно резюме на статията ви.

Както може да видите при примeрът ни с „как да си направим сайт“, Meta Description е видим за търсещите, което го прави още по-важен за привличане на потенциални посетители или клиенти. Препоръчително е да не надвишавате 300 символа.

  • Снимки: Те имат огромна роля при създаването на вашата контент маркетинг стратегия и при оптимизарането на съдъражението ви. Необходимо е всички използвани снимки да са наименувани, с размер до 100

 

Post Optimization е един сложен и същевременно много интересен процес. Заради това, ще ви представим по-детайлна статия, свързана само с него, съвсем скоро!

Публикувайте само най-доброто

Много хора си мислят, че за да са на първо място в Google, трябва да публикуват статии постоянно.

И това е грешно.

Според последните новости от алгоритъма на Google, качеството, а не количеството е приоритетно.

Ето и правилният подход:

Подготвяйте се внимателно и поднасяйте на потенциалните си клиенти, само най-доброто.  Прилагайте реални примери, описвайте ползите, а не характеристиките на продуктите, бъдете искрени и със сигурност ще имате успех.

Анализирайте представянето си за да подобрите съдържанието

Качествената оценка и анализ на представянето ви, може в голяма степен да спомогне за още по-добрите резултатите при следващите ви статии.

Според проучване на Content Marketing Institute от 2017 година, 35% от маркетолозите, смятат, че измерването на представянето им при създаване на съдържание, играе ключова роля в успеха на цялата им контент маркетинг стратегия.

Разбира се, метрики като ангажираност, време прекарано в страницата и процента на реализация (Conversation rate), ви позволяват да добиете по-добра представа за това какво работи, какво не и в каква насока да преработите стратегията си.

Защо е важно това за клиентите ви?

Благодарение на задълбоченото изследване и анализ, вие ще можете да покриете очакванията на посетителите ви, по възможно най-добрия начин, без значение от това в кой момент от Customer Journey, се намират те.

Използвайте Bucket Brigades

Чудите се какво точно имаме предвид?

„Bucket Brigades“, няма буквален превод. Това е стратегия, от контент маркетинг арсенала на един от най-добрите съвременни маркетолози – Браян Дийн.

Какво е неговото обяснение?

Това са думи или фрази, чиято цел е задържането на вниманието на всеки, който чете ваша публикация или статия.

Всъщност, “Bucket Brigades” е способ от старата школа за копирайтинг. Браян Дийн, успешно го използва при създаването на неговите статии, и ние освен, че следваме неговия пример горещо ви го препоръчваме.

Защо?

Както споменахме, основната цел на тези думи или фрази, е да задържат вниманието на читателя възможно най-много. Това, оказва влияние върху един от най-важните фактори за класиране в Google – Time on Page (време прекарано в страницата).

Желанието на Google, Yandex и останалите търсачки е да ни предоставят възможно най-добрите резултати. Следователно, когато един потребител се задържи повече време четейки статия, това е ясен знак, че написаното му допада.

“Bucket Brigades” са силно оръжие, което да ползвате изграждайки вашия контент маркетинг стил.

Благодарение на тази стратегия, успяхме да увеличим, средното време за сесия на един от клиентите ни Vip-Bet.com, до 4.48 мин., което както може да се убедите от инфографиката, е един чудесен резултат.

Заключение:

Имаме още страхотни тактики, но няма да бързаме да ви издаваме всичко. Ще оставим малко и за следващия път.

Нека обобщим.

Когато чуете контент маркетинг, в ума ви трябва да изниква следното:

Информация, стойност, таргет, оптимизация, качество и време. Това са основите на едно добро съдържание. Какъвто и да е продуктът, каквато и да е услугата, която предлагате, контент маркетинг стратегията ви, трябва да се осланя на тези думи.

 

You might also like
avatar
  Subscribe  
Notify of