Instagram ще контрира TikTok с нов мод – Instagram Reels

Instagram reels Markethink
⏰ Време за прочит: 4 минути

Какво е Instagram Reels?

Всички знаем как Facebook се справя с конкурентите си по принцип. Или ги копира или ги купува…

Този път, от компанията са решили да опитат да пресекат нарастващия интерес към новото приложение за видеосподеляне TikTok.

Ако все още не сте чували за TikTok, хвърлете 1 поглед на статията на колегите от SEOConsult, които дават детайлна информация за приложението и ползите му за бизнеса.

Да се върнем обаче към темата на тази статия.

Instagram пусна нова функция, която има за цел да възпроизведе ключовата функционалност на приложението TikTok. Това може да се приеме, като необичайна практика, при положение, че в повечето случаи, компанията-майка Facebook е тази, която стартира ново приложение, за да се справи с конкурентите.

Новата функция „Reels” е добавена като елемент в Instagram Stories. Нейната цел е да опита да победи TikTok в собствената им игра и да привлече по-младите потребители към себе си.

Както можете да видите във видеото, Reels ще даде възможност на потребителите да създават кратки видеоклипове, които могат да бъдат споделяни и ремиксирани – точно като в TikTok.

Тези видеоклипове могат да включват музика, използвайки разширяващата се музикална библиотека на Facebook, както и огромен набор от възможности за редактиране, като променлива скорост на възпроизвеждане и „ghosting“, която позволява на потребителите да създават по-безпроблемни преходи през сцените.

Новият режим, който първоначално ще е достъпен само за потребители в Бразилия, ще може да бъде създаден през сторитата на камерата.

instagram reel pic 1 Markethink

Новият елемент ще може да се открие в нова секция в Explore, науменувана „Top Reels”.

instagram reel pic 2 Markethink

Може ли Instagram Reels да се справи с TikTok?

Тук е редно да порасъждаваме над следния въпрос:

Ще бъде ли ефективна тази тактика от Instagram?

След като Facebook прекрачи линията, като директно копира функцията Stories на Snapchat, всички социални приложения започнаха да се копират в опит да се защитят от конкуренцията.

Първоначално изглеждаше изключително грубо, как Facebook може да открадне идеята на друго приложение, но малко след това видяхме и много други платформи да взаимстват различни функционалости от конкуренти.

В един момент, дублирането стана основоположна стратегия за оцеляване в сектора.

Поради това, щом видите ново приложение да набира популярност, трябва да сте сигурни, че Facebook вече работи по неговия клонинг.

Въпреки всичко, има доста клонинги, които се провалиха във времето:

 

  • Poke – Стартиран през 2012 г., за да се противопостави на възхода на Snapchat. Poke представи опростено взаимодействие и изтичащи съобщения, точно както Snapchat. Платформата никога не набира скорост и впоследствие е закрита през 2014
  • Lasso – Facebook пусна първия си конкурент на TikTok в края на миналата година, който даваше на потребителите възможност да създават кратки видеоклипове с музика. Приложението така и не успя да се утвърди – три месеца след старта изтеглянията на Lasso в САЩ бяха само 70 000, докато за същия период TikTok беше изтеглен от 39,6 милиона потребители.
  • Slingshot – Вторият опит на Facebook да победи Snapchat, Slingshot стартира през 2014 г. и включва краткотрайни съобщения и процес, който изисква потребителят да отговори, преди да може да види изпратеното до него съобщение. Само година след старта, приложението е спряно.
  • Lifestage – Поредният опит да се забави прогреса на Snapchat. През 2016, Facebook стартира приложението разработено от младия девелопър Майкъл Саймън. Идеята е Lifestage да свързва приятели от училище, по много по-ангажиращ и интерактивен начин. Подобно на предшествениците си, приложението е спряно само година след официалното пускане.

 

И това е само извадка.

Facebook, прекрасно разбира, че едно ново приложение може да „пенсионира“ сегашните лидери и винаги търси нови начини да поддържа връзка с най-новите тенденции, както и да забави инерцията на всеки конкурент който набира скорост.

Компанията умело използва своя глобален мащаб за целите си. Основната тактика на Facebook е да създава алтернативни приложения или функции, а след това да ги разгръща в региони, където нарастващите приложения (като TikTok) все още не са успели да се възползват.

Ако компанията успее да влезе силно на пазара в новите региони, това ще обезсили потенциала на конкурентите им.

Дали Instagram Reels ще успее да се справи с  TikTok или пък TikTok ще застраши доминацията на Facebook, предстои да разберем.