Чат ботовете ще предизвикат революция в Социалните мрежи през 2018г.1 min read

0

Тази революция няма да има телевизионен отзвук, но ще промени хода на социалните медии.

През 2018г ще купуваме повече дрехи, ще резервираме повече полети, ще поръчваме повече консумативи и ще даваме повече отзиви чрез Messenger и WhatsApp, отколкото преди.

Тези B2C разговори ще ни доближат до брандовете. Отваряш в единия прозорец и поръчваш, а в другия си пишеш с твоите приятели.

Е, в единия прозорец, докато си пишеш с бранда и правиш поръчка ще си пишеш с бот. Те знаят повече за нас от нас самите. Разбира се тук трябва маркетолозите на бранда да са направили много добро проучване за техните клиенти.

Чат ботовете вече са реалност за голяма част от големите бизнеси.

Пример ще ви дам със списанието Complex, което ви привества с уличния жаргон „sup fam?“ или по друг начин казано „whats up, bro“. След това просто ти предоставя най-новите новини.

Групата Maroon 5 също имат чат бот. Той ти съобщава за последните им хитове и ти дава информация за предстоящи участия.

Всъщност всичко това, което се случва едва ли е изненадващо. Много от нас все още използват SMS съобщенията като бърз отговор. Да, месинджърите са следващото ниво. Няма човек, който ще отрече, че предпочита незабавен отговор на въпроса си.

Според проучването на Facebook за Messenger през 2016г, 53% от хората са по-склонни да пазаруват от брандове, които предлагат поръчка през лично съобщение.

Бъдещето на Чат ботовете през 2018 – Персонализацията

Тук това е най-важното, да успееш да изградиш бота като личност.

И така, какъв е смисълът на комуникация при B2C чрез месинджър приложения? Освен причините, които изброихме по-горе, то това е рекламно пространство. В момента фокусът е върху разходите за мобилни реклами и Messenger маркетинга ще отнеме значително голяма част от този бюджет през следващите години.

Месинджър ботовете и този тип маркетинг може да се използва и извън приложението на рекламите. Има брандове, които използват ботовете, за да обслужат клиентите си.

Ако отидете във Facebook, то вие може и да не може да видите постовете или видеата на брандове, които са постнали преди няколко часа. Това е истината, колкото и да не ни се иска… ние обаче трябва да намерим решение за този проблем.

От друга страна, Open Rate на директните съобщения е над 80%, докато на e-mail е едва 20%. Ето защо това е бъдещето.

Има безкрайно поле за брандовете, които приемат чат бот технологията, но успехът ще зависи от това колко стойност ще могат да добавят на клиентите си. Бях споменал, че най-важното нещо тук е персонализирането.

Преди всичко вие трябва да спечелите доверието на вашите клиенти, за да може да останете в тяхните месинджъри. Това общо взето означава да предлагате вирусно съдържание, да предлагате на хората стойност, опит и да създавате брутални кампании, които да вдъхновяват хората.

Следващото голямо нещо, което се очаква в социалните мрежи е AI технологията, но за нея ще говорим друг път. Чат ботовете дават много поле за изява, но само креативните ще го използват правилно.

You might also like
avatar
  Subscribe  
Notify of