5 научно доказани техники, които ще ви направят по-харесван!

⏰ Време за прочит: 4 минути

 

Всички ние искаме да бъдем харесвани. В края на краищата, симпатичните хора имат повече приятели, са по-уважавани от своите служители и колеги, а сключват и повече сделки.  Човек с времето отработва различни техники за това, а в тази статия ще ви предложим няколко, които може да използвате.

Въпреки, че не може да подведете някого или да го принудите да ви хареса, може да направите себе си по-емоционално привлекателен за хората. Както Майкъл Лидерман се изразява: „Вие не може да направите всеки като вас, но може да дадете възможност на хората да видят какво ви привлича.“

Много от тези неща не са непременно трикове, които са предназначени да манипулират и лъжат, но това са едни много добри начини да предразположите хората да се чувстват добре.

Джак Шафер е поведенчески анализатор, пенсиониран агент на ФБР и автор на The Like Switch. Той казва, че добрите манипулатори правят това инстинктивно, което ги прави толкова успешни.

„Това е малко нещо, което кара хората да те харесват. Трябва да имате търпение към тези неща.“

Ще ви представим 8 техники, които са научно подкрепени и може да започнете използването им веднага:

техника да бъдеш харесван1.Усмихвайте се!

Изглежда много просто – да, така е. Усмихвайки се, вие задействате мозъка, който освобождава ендорфини, а това ви кара да се чувствате добре. И познайте какво? Усмивката е заразна.

„Хората четат езика на тялото и изражението на лицето много повече, отколкото слушат думите“ казва Лидерман

Не трябва просто да се усмихвате на всичко,  въпреки това трябва да връщате обратно усмивка на хората, които ви я дават.Много чест, когато се усмихнем на някого показваме, че харесваме дадения човек.

body language

2. Езикът на вашето тялото!

Ние, хората, сме просто животни в луксозни дрехи. Ето защо с една усмивка като използваме езика на тялото можем позволим на другите да разберат, че ги харесваме.Това включва повдигане на веждите и накланяне на главата. Накланянето на главата например е показ на доверие. Лудост, нали?

„Това, което обикновено се случва, е че мозъците ни търсят заплаха в околната среда“

Стресовите ситуации, като например интервюта за работа или срещи с клинети притискат вашето спокойствие и ви карат да се държите затворени. Умишленото използване на тези физически сигнали, заедно с усмивката, надделяват над тези състояния.

good-friends

3. Карайте другите да се чувстват добре.

Има много начини да постигнем това. Признанието, благодарствеността, директния контакт с очите, комплиментите, поискайте съвет от тях – всички тези начини, които могат да накарат някой да се чувства добре.

„Ако искате хората да ви харесват, накарайте ги да се чувстват добре“ казва Шафер.

В разговорите, правете емпатични изказвания. Не се колебайте да кажете на някого, че изглежда щастлив днес. Избягвайте преките комплименти и ласкателства, защото това може да окаже неблагоприятен ефект върху вас, а и върху самия човек. Ако успеете да накарате човека до вас да се чувства добре, то тези чувства ще се отразят и върху вас.

4. Бъдете ангажиращи по време на разговор.

Защо Бил Клинтан и Опра Уинфри са толкова симпатични? Това са хора, които правят другите да се чувстват като най-важните хора на света по време на разговор. Има няколко прости начина да последвате примера им:
Гледайте човека право в очите, за да може да бъде ангажиран изцяло върху разговора. Ако сте на обяд, то вие не обръщайте внимание на никого около себе си освен на човека, с когото сте на среща. „Остави телефона на бюрото си. Ако имате среща, изключете го.“ казва Сандърс.
Дори и да сте запознати в подробности с разговора, то вие трябва да изслушвате човека срещу вас и да го накарате да се отпусне. Това ще премахне бариерата между вас и може да ви е от полза, за да разберете неща, които най-вероятно не знаете и то от самият първоизточник.

people-talking

5. Приемайте мнението на останалите

Не сте длъжни да се съгласявате с всичко, но на моменти е добре да се вслушвате в мнението на останалите и да се съгласявате с него, защото това може да го накара да се чувства добре. Например, ако клиентът се оплаква, обмислете сериозно начин за обратна връзка и му кажете, че това ще бъде обсъдено с хората от екипа.