4 причини защо 76% от малките бизнеси не успяват да имат положителен ROI във Facebook

⏰ Време за прочит: 4 минути

Маркетингът в социалните мрежи е възможно най-ефективния начин да достигнете до вашата аудитория на ниска цена. Нещо, което обаче повечето малки бизнеси не го виждат и това води негативни резултати.

Проучване на Американска компания показва, че от 4700 малки бизнеса, които имат под 10 служители само 24% успяват да докарат положителен ROI (възвръщаемост на инвестициите). Това е малко тъжно като се има предвид, че повечето хора имат фейсбук и го използват предимно за комуникация, но не и за бизнес.

Нека разгледаме обаче причините, поради които малките бизнеси не успвяват да достигнат до положителен ROI.

Lack of strategy

Липса на Стратегия


Най-голямата причина за провалите им е, че те не знаят как да използват социалните мрежи.  Със сигурност стратегия не означава да постваш хубави снимки в своята страница. Ти трябва да знаеш какво искаш да постигнеш, да прецениш кои канали да използваш, за да имаш успех.

Правилното съдържание в тези канали и определянето на минимален бюджет за реклама ще финализира твоята основна маркетингова стратегия в социалните мрежи.

Не въздействат на потребителя


Влиянието, което ще окажете на вашите потребители със сигурност може да надвие, която и да е маркетингова стратегия. Т.е. вие нямате нужда от велика маркетингова стратегия, ако успявате да влияете на вашите потребители.

Не оказвате ли влияние на вашите клиенти, то вие сте един от всички в този океан от бизнеси.

Не инвестират време в мрежата


Едно от най-изненадващите факти, които излязоха след това проучване са, че 75% от малките бизнеси отделят по-малко от 2 часа на седмица за маркетинг в социалните мрежи. Хора, това е недопустимо…

Колко време отделяте вие на седмица за маркетинг на вашия бизнес?

  • По-малко от 1 час – 58%
  • 1-2 часа – 16%
  • 3-5 часа – 5%
  • 6-10 часа -5%
  • 10 или повече часа на седмица – 10%

night-office-posting

Това е стряскащо. Ще изглеждате ли добре, ако ходите по 2 часа в седмицата на фитнес? Ще научите ли нов език, ако се упражнявате или учите по 2 часа на седмица?

Не, няма.. По изненадващото е, че има и брандове, които не публикуват в страницата си повече от седмица.

Колко често публикувате във вашата Facebook страница?

  • 1 път на ден – 9%
  • 1-3 пъти на ден – 7%
  • повече от 3 пъти на ден – 6%
  • няколко пъти на седмица – 20%
  • няколко пъти на месец – 58%

Ако и вие публикувате по няколко пъти на седмица, отделяте по 2 часа на седмица за вашата страница… забравете за положителни резултати. Има обаче едно нещо, което може да направите – закрийте вашите профили свързани с бизнеса ви. Няма да има разлика..

Ако искате да има ефект и вашият social media marketing да работи, то вие трябва да сте готови да отделяте достатъчно време за това.

Нямат бюджет за реклама в социалните мрежи


Преди няколко години можехме да използваме Facebook, за да достигнем до хиляди хора, които да направят невероятен трафик на нашият уебсайт. През 2017 година обаче без реклама това може да се случи много трудно, да не кажем невъзможно. Ако все пак сте достатъчно креативни и може да измислите нещо вирусно, което да залее социалната мрежа – давайте.  В противен случай отделете бюджет за дигитална реклама.

Не е нужно да разбивате касичката си със спестявания, да теглите кредити, искате заеми и т.н. Лично аз работя с клиенти, които не могат да се похвалят с голям бюджет, но постигат изключителни резултати и то само с 200-300$ на месец, които са предназначени за реклама във Facebook.

Важно: Ако сте прочели достатъчно внимателно статията се замислете дали ще отделяте вече повече време за вашия бизнес, дали проблема не се крие именно в тези 4 точки. Ще се радваме да ни представите вашата обратна връзка, за да следим как се случват нещата и при вас.