4 Трика за по-високо Органично Достигане, които наистина работят!

Органично Достигане
⏰ Време за прочит: 10 минути

Преди дни, ви споменахме, че органичното достигане (Organic Reach) до феновете ви, е силно застрашено от новата идея на Facebook, за създаване на отделен Explore Feed, различен от News Feed. Днес ще ви покажем 4 трика, с които значително да подобрите, и без това замиращият органичен рийч, без да се налага да плащате!

Съвсем скоро, от Facebook, обявиха че са достигнали 2 милиарда активни потребители и това число продължава да расте.

Съвсем логично, това е и най-популярната и използвана социална мрежа в света, дом на повече от 2.5 милиона рекламодатели и 50 милиона малки бизнеси.Тези огромни числа обаче, носят и опасни последствия свързани с organic reach или органичния трафик във Facebook.

И след като ползите от рекламирането нарастват, компанията съвсем умишлено иска да вкара и нас, по-малките потребители в играта.

Какво значи това? Ако все още разчитате на Faceбook феновете за органичния ви трафик, то със сигурност сте забелязали някои странности.

В крайна сметка е добре да помним, че Facebook  е бизнес, като всеки друг, с една единствена цел – профит!

Така че, е напълно логично с нарастването на фенската маса и нуждата от повече реклама, компанията да слага на второ място органичния трафик, за сметка на този от платените реклами.

Това за съжаление е голям проблем, за маркетинг специалистите и бизнесите с малки бюджети, които вече така или иначе са успели да изградят успешна мрежа от органични последователи.

С други думи, достигането на базата ви от фенове, вече ще бъде изключително трудно. И най-неприятното е, че по всяка вероятност вече сте похарчили средства и разбира се време, за да достигнете тази база от последователи.

Няма да е толкова лесно да се презентирате пред феновете ви, но за щастие ние имаме няколко полезни хака, с които да победим системата и да върнем обратно естественото достигане на аудиторията ви.

Първо, трябва да отговорим на въпроса, защо Facebook иска да ограничи органичния ви трафик.

Защо органичния трафик умира?

Още през далечната 2013 година, AdAge хвърлиха бомбата над всички фейсбук маркетолози със заглавието:

органично достигане статия Markethink.bg

В статията, има и директно становище от Facebook, което ни казва следното:

„Очакваме органичната дистрибуция за индивидуалните постове на страници да намалее значително във времето, като желаем да създадем още по-смислено преживяване за посетителите на сайта ни“

На практика, от компанията ни казват, че органичния трафик бавничко ще бъде изместен през предстоящите години. И така и стана…

Organic Reach статия Markethink.bgНа всичкото отгоре, това си беше шамар за всички тези маркетолози, прекарали години и изхарчили много пари, за да уголемят базата си от лайкове. В крайна сметка, всичко това на практика е ненужно.

Речено-сторено. Както е видно от графика.

Фактически, е вече почти невъзможно да достигнете до феновете си, чрез органичното съдържание.

Дори огромни страници като Chicago Tribune, пострадаха от промените.

Повече от 500 000 последователя, а много малка част от тях биват достигани. Забелязвайки промените, от компанията направиха и няколко важни сравнения.

От публикуваната графика можем наистина да се притесним. През цялата 2016, органичния трафик на Chicago Tribune е сравнително постоянен. През 2017 обаче, започва сериозният спад.

Chicago Tribune Markethink.bg 2

Задълбавайки още, от компанията правят инспекция на 15 месеца с органични постове за да видят какви са проблемите. И откриват нещо страшно.

В началото на 2017 година, се вижда значително увеличение на постовете, достигнали по малко от 10 000 човека.

Или с други думи, 500 000 човека, реално не достигат до информацията на страницата, въпреки, че са нейни фенове.

Като обобщение можем само да кажем, че Facebook усилено иска да рекламирате, а ние имаме няколко важни трика, с които да върнем естествения достиг до последователите ви, буквално от гроба.

1.Използвайте предпочитана аудитория за страницата

Facebook представи предпочитана аудитория за страницата като функция през 2015, за да спомогне на маркетолозите по-лесно да достигат до желата аудитория.

То позволява на потребителите да изолират масовите фенове, като се насочват към по-специфични ниши на вече съществуващите аудотирии, само с един единствен пост.

С този нов инструмент, Facebook обеща и по-добър анализ на достигнатите хора.

Освен, всичко, този инструмент е и безплатен. С други думи, той ви позволява по-тясно да таргетирате специфични публики, също както при рекламите, но без да плащате.

Точно както и при Facebook Ads, и тук може да си запазите специфични аудитории, за вашите по-специални публикации.

Например, ако притежавате Facebook страница, подходяща за различните полове, както повечето компании свързани с дрехи, то вие може да таргетирате коя публика да достигнете, чрез органичното си съдържание.

Разбира се, ако публикувате съдържание насочено към мъже, то вие може да настроите функциите така, че поста да достигне само до хора от силния пол.

Ако Facebook страницата ви има по-малко от 5,000 харесвания, трябва да активирате тази приставка от настройките си, възможно най-бързо.

За целта, отидете в страницата си и цъкнете върху бутона със настройки „Settings“.

Предпочитана страница

От там се насочете към главните настройки, и пуснете “ News Feed Audience and Visibility for Posts“ функцията.

Отбележете тикчето и запазете промените, за да можете да се възползвате от този изключително полезен инструмент.

След като го направите, се върнете в страницата и започнете да пишете нов пост. Настройката ще се появи веднага и ще е достъпна за вашите нужди.

Може да избирате интереси, които да кореспондират със специфичния ви пост. Например, ако публикувате съдържание свързано с SEO, ще искате да изберете и релевантни интереси.

Благодарение на инструмента, може ефективно да подсилвате органичния си достиг, както вече споменахме, напълно безплатно!

Ако не искате да оптимизирате публика за всеки пост, си има специален пряк път за това.

Отворете, Page Manager-a си и цъкнете на таба с настройките. След това скролнете до “Preferred Page Audience”. От тук, може да промените желаните аудитории. Така, не е необходимо да избирате специфична публика за всеки пост, след като вече сте задали параметрите.

От тук, може да променяте и мястото, интересите, години и езикът.

Органичния достиг на фейсбук продължава да загива, така че не губете време и се възползвайте от тази функция сега!

2.Публикувайте повече видео съдържание

Когато си сърфирате във Facebook, какво точно виждате? Сигурни сме, че пред вас излизат голям брой видеа.

Но защо това е така? Защото видео съдържанието във Facebook, носи много по-голяма ангажираност, и след като органичния достиг така или иначе замира, то ви е изключително нужно.

Видеата, получават 400% повече ангажираност от обикновеното текстово съдържание, като дори задминават публикациите със снимки и прикачен линк към тях.

Със сигурност, това е най-добрия тип съдържание, над който да се фокусирате във Facebook.

По данни на Q3 за 2016, само три милиона от бизнесите публикуват видео базирано съдъражание в социалната мрежа. Според същото проучване, в момента има повече от 60 милиона бизнеси във Facebook. Сами може да сметнете съотношението…

Естествено, видеата на живо, са дори още по-силен инструмент за привличане на аудитория. Според Вибхи Кант, мениджър във Facebook, хората прекарват три пъти повече време гледайки живи видеа, сравнени със статичното съдържание.

Със сигурност можем да кажем, че преките предвания и статичните видеа, могат да съживят органичния ви достиг, значително!

3.Споделяйте само най-доброто си съдържание

Качеството над количеството, е ключът към това да си докарвате реален трафик във Facebook.

Какво точно имаме предвид. Според „Buffer“ на всеки 20 минути, във Facebook се споделят повече от милион връзки.

Освен това, 4.86 милиона снимки се качват и близо 800 хиляди статуса биват обновени.

От Buffer, правят следния експеримент. Намалят честота на публикуване, като качват само по 3-4 публикации на ден. След време, ги свеждат до 1-2

Забелязват, че с намаляването на постовете, те достигат по-голям рийч и съответно по-голямо ангажиране.

В началото на 2016, те публикували 4 пъти повече съдържание на ден, отколкото през 2017.

Въпреки това, достигането до феновете им се е утроило от 44,000 до 150,000 на седмица. И всичко това, само благодарение на това, че са намалили честота си на публикуване с 50%.

От тук следва и заключението. Публикувайте само най-доброто си съдържание. Не е задължително да поствате всяка нова статия в социалните мрежи. Качеството трябва да е водещо, така че избирайте правилно какво да добавите във Facebook, за да достигнете максимално много фенове.

4.Канете всички ангажирали се, да харесат страница ви

Не винаги, харесвания на ваши публикации, означават, че харесалия човек е вече ваш фен.

Странно, но факт. Тук на помощ идва функцията на фейсбук „Invited to Like“ или „Поканен да хареса“

Когато някой се ангажира с вашо съдържание, вие може любезно да го подтикнете да хареса страницата ви.

Тази стратегия работи защото:

Хората, които каните, вече са показали че имат интерес към публикуваното от вас съдъражние. Шансът да харесат е доста по-голям. Благодарение на този похват, може да увеличите conversion rate си с 15 до 20 процента.

Хубаво е да знете че има и лимит до 1000 покани на ден. Разбира се, не прекалявайте за да не бъдете докладвани на администратори, заради спам.

Заключение

Facebook е най-популярната социална платформа създавана някога.

Милиони компании рекламират в нея, и управляват бизнес страници, за повече органичен трафик към брандовете си.

Органичното достигане на хора, е намалено многократно, след анонсиране от компанията през 2013.

Което пък от своя страна значи, че голяма част от феновете ви, реално не виждат вашето съдържание.

Логиката е, че Facebook желаят да ги достигате, чрез реклама. Много от вас са хвърлили часове и средства за изграждането на голяма фенска маса, и това определено е много дразнещо.

И в крайна сметка, има начини да подобрите органичното си достигане до феновете. Започвайки от предпочитана аудитория на таргетиране, през много по-голям брой видео споделяне, до качване само на най-качественото ви съдържание и разбира се, директни покани на вече харесалите, ваши публикации.

Тези тактики ще ви помогнат да достигате до по-голям брой клиенти или последователи, без да се налага да бъркате в джоба си!

Source @Neil Petel