10 навика, които пречат на продуктивността ви

10 навика, които пречат на продуктивността ви
⏰ Време за прочит: 5 минути

Способността ви да бъдете силно концентрирани и самодисциплинирани, е основното качество, с което ще постигнете максимална продуктивност, по-добри резултати и кариерно развитие.

Въпреки мотивацията и положения труд, някои вредни навици могат да попречат на желания успех и целите, които сте си поставили.

Вдъхновена от изпуснат важен краен срок и осъзнаването, че прекарвам прекалено много време в безцелно скролване в социалните мрежи, реших да проуча кои други навици пречат най-много на продуктивността.

Така събрах 10 от най-често срещаните пречки в ежедневието ни, а именно:

1. Липса на дневен план

Забелязах, че когато не планирам задачите си предварително, се разсейвам повече със странични фактори и не използвам оптимално деня си.

Планерът е най-добрият приятел на продуктивността, чрез него преценяваме и разпределяме правилно времето си.

Дневният график ни мотивира и подтиква да свършим повече работа, а вечерта се чувстваме удовлетворени от успешния си ден.

2. Спане до късно

От време на време всички обичаме да си доспиваме, но не трябва да забравяме, че започвайки деня си по лежерен начин, задаваме тон на остатъка от него. Ако сутринта ви започне мудно, мотивацията ви да работите усърдно намалява и вечерта е вероятно да бъдете стресирани и недоволни от себе си.

От друга страна, ставайки късно, скъсявате времето за извършване на планираните задачи.

Започнете с малка стъпка – навивайте алармата си половин час по-рано и след известно време надградете до един час. Ще се учудите колко бързо е способен да се адаптира организмът ви към новия режим.

3. Прекалено много време онлайн

 

time spent online 2019

Ако искаме да успяваме да свършим всички настоящи ангажименти, трябва да внимаваме колко време прекарваме безцелно в интернет. Той е най-големият и бърз източник на информация, но и една от основните пречки на продуктивността ни. Знаехте ли, че според статистики прекарваме средно по 6 часа на ден онлайн?

Звучи доста, нали?

Всички ние, малко или много, притежаваме този вреден навик. Аз намерих начин да се справя с него като държа телефона си далеч от мен и затварям излишните табове в браузъра си, докато работя.

4. Оплакване

Вреден навик, който върви ръка за ръка с отлагането на работа. Когато се оплаквате от дадена задача, шансът да я забавите и накрая претупате, е по-голям. Негативната настройка няма да я свърши или накара да изчезне.

Започнете я с нагласата, че колкото по-бързо я приключите, толкова по-скоро вече няма да мислите за нея.

5. Страх от провал

Това е ирационален страх, пречещ на много хора да достигнат пълния си потенциал.

Със сигурност всички успешни хора, на които се възхищаваме, са се проваляли поне веднъж, но това не ги е спряло да достигнат кариерни върхове.

Сблъсквайки се със страха си ще видите, че шансът да постигнете целите си е много по-реален, отколкото си мислите. Дори и да сгрешите, мисълта, че сте опитали,  ще ви донесе увереност в следващото начинание.

6. Разсейване с телефона по време на работа

За да свършите една задача качествено, трябва да сте изцяло фокусирани върху нея.

Държейки телефона си до вас, има шанс да бъдете разсеяни от външни фактори, които ще ви разконцентрират.

Ако работите върху даден проект и нещо ви прекъсне, ви трябват между 6 и 20 минути за да възвърнете същото ниво на концентрация.

Решението – оставете телефона си в друга стая или изключете звука му. Гарантирам ви, че ще има осезаем ефект върху времето за свършване на задачата и продуктивността ви.

7. Преглеждане на телефона веднага след събуждане

Фокусът ви бива моментално откраднат от новите съобщения, нотификации и имейли. Те заемат място в съзнанието ви, което би трябвало да е отредено на целите ви за деня.

Вместо това, се опитайте да ставате от леглото и да се раздвижите веднага след като чуете алармата. Дори и отначало да е трудно, веднъж създаден, този навик бързо ще стане част от рутината ви и ще увеличи продуктивността ви.

8. Гледане на телевизия или сериали сутрин

Когато започвате деня си по този начин, отново се разконцентрирате от момента на събуждане. Така ще ви бъде много по-трудно да се борите с разсейванията през останалата част от деня.

Заменете този вреден навик с продуктивна и мотивираща сутрешна рутина, като планиране , четене на вдъхновяваща книга, спортуване или визуализация на целите.

9. Лоша храна

Консумирайки нездравословни храни, пълни със захар и наситени мазнини, енергията ви се срива и се чувствате уморени и недоволни. Това влияе на продуктивността ви и количеството свършена работа.

Наблегнете на плодове, зеленчуци и полезни мазнини, за да се заредите с витамини и минерали, които ще ви накарат да се чувствате в пика на силите и способностите си.

10. Неуспешно разграничаване на важните от маловажните задачи

Има разлика между това да бъдете заети и това да бъдете продуктивни.  Някои задачи носят по-голяма стойност от други, изискват по-сложни умения и следователно чрез тях ще постигнете по-значими резултати.

Ако се фокусирате първо върху малките и незначимите, няма да ви остане време да свършите докрай и изпипате важните.

Направете си дневен график, подредете задачите си по приоритет и следвайте списъка през целия ден.

Осъзнавайки вредните си навици само по себе си е напредък, но без предприети действия, няма да видите на какво наистина сте способни в кариерното си развитие.

За да бъдете максимално продуктивни, е нужно да обърнете внимание на рутината си и да прецените кои пречки са най-лесно преодолими.

Предизвиквам ви да тествате самодисциплината си и напомням – изграждането на нов навик изисква около 66 дена, а влияе цял живот. Е, готови ли сте да бъдете своето най-добро аз?