Колективно пазаруване – история и полезни съвети

0

Колективно пазаруване – история и полезни съвети

Свикнали сме, когато отидем в магазина и вземем от даден продукт на едро да ни излиза по-евтино. Това е и традиция при търговците на едро, когато купуват стока от производител. В последните години, главно заради влиянието на интернет, започва все по-често да се среща колективното пазаруване. Като явление то дълго е било отхвърляно от теоретиците с предтекст, че няма как голям кръг от потребители да се организират за закупуване на голям брой от даден продукт.

 

Както при много други сфери така и в тази всички уебсайтове се опитват да са различни, но имат повече прилики от колкото разлики. Всички сайтове за колективно пазаруване са тясно свързани с местоживеенето на потребителя. След направената безплатна регистрация потребителя бива засипан с писма от уебсайта с предложения за покупка. Най-вече тези покупки са свързани с продукти и услуги, на по-ниски цени, в населеното място на потребителя. Тези намаления обаче са приложими, само ако се достигне определен брой купувачи. Затова заинтересованите разпространяват предложението до свои приятели и стават неволен маркетингов инструмент.

  • Най-често социалните мрежи са виновниците за разпространение на дадена оферта при колективните пазарувания.

В крайна сметка всички печелят! Крайният потребител получава сериозни отстъпки от цената. Уебсайтът за колективно пазаруване взема определен дял от продажбата на всеки „ваучер“. Бизнесът си осигурява множество клиенти, заради които може да преудолее ниската цена и дори да достигне по-голяма печалба, а и същевременно получава безплатна реклама.

  • През 2010 година в Китай се заражда „тълпа в магазина“. Група хора се наговарят заедно да отидат в даден магазин и да се договарят с управителя за отстъпка.

групово пазаруване

Новаторите

Един от първите видели бъдещето на този вид пазаруване е Андрю Мейсън. През 2008 година той търси финансиране от бивш свой работодател на стойност от 1 милион долара, за да стартира Groupon. Уебсайтът, който положил началото си в Чикаго е обявен от “Форбс“ за “най-бързоразвиващата се фирма за всички времена“. Само 3 години след стартирането си компанията отхвърля оферта за придобиване от Google на стойност 6 милиарда долара. Малко по-късно същата година Groupon прави своето първично публично предлагане и вдига пазарната си оценка на цели 23 милиарда долара.

И за финал

Почти няма бизнес, който да не може да се възползва от тези платформи. Вие също. Трябва да знаете обаче, че комисионните им понякога са по-високи от очакванията. В България това варира от порядъка на 20 до 30%. Това сериозно може да обърка плановете ви. Следващото, за което трябва сериозно да помислите са условията, които вписвате. В крайна сметка просто писане и подсигуряване. Не на последно място дръжте обратната връзка с потребителите. На профила ви в платформата за групово пазаруване ще завалят коментари от потребители и трябва да сте готови за всичко. Трябва да разглеждате тези коментари като отделна социална мрежа и трябва да гледате на тях по същия начин като на отзивите във facebook. И за край си пишете бележки, за да може следващата ви кампания да бъде в пъти по успешна. Успех!

You might also like
avatar
  Subscribe  
Notify of